Najlepiej przyswajalny cynk

 

Nasza dieta zawsze powinna być głównym źródłem składników odżywczych, witamin i minerałów, które są nam potrzebne do prawidłowego funkcjonowania. Oczywiście zawsze w razie potrzeby można się wspomagać odpowiednimi suplementami diety.

Gdzie znajdziemy najwięcej cynku?

cynk organicznyNiejednokrotnie mówiąc o diecie na piękne włosy, skórę i paznokcie, zaleca się wprowadzenia do niej dużej ilości cynku, gdyż jest on w dużej mierze odpowiedzialny za ich za ich stan. Ponadto metal ten bierze udział w syntetyzowaniu białek oraz DNA i RNA. Wchodzi on w skład wielu enzymów, odpowiada za odczuwanie smaku i zapachu, a także jest bardzo ważny dla kobiet w ciąży, ponieważ wpływa na prawidłowy rozwój płciowy. Bez wątpienia cynk organiczny jest bardzo ważny dla naszego organizmu, a jego braki mogą mieć poważne skutki dla naszego zdrowia. Jego niedobór może powodować problemy z gojeniem się ran, a także występowanie różnych stanów zapalnych skóry. Jego brak szybko możemy dostrzec po słabej kondycji włosów i skóry, a także po matowych i rozdwajających się włosach. Produktami spożywczymi bogatymi w cynk są przede wszystkim jajka, pestki dyni, migdały czy płatki owsiane. Zawierają go także sardynki, kakao i gorzka czekolada, które także powinno się włączyć do diety. Jednak należy pamiętać, że wchłanialność cynku organicznego z produktów spożywczych nigdy nie będzie stu procentowa więc może się okazać konieczne uzupełnianie jej dobrymi suplementami diety, które zawierają go w odpowiedniej dawce i w towarzystwie składników, które wzmacniają jego wchłanianie.

Jeżeli nasza dieta będzie odpowiednio zbilansowana i będziemy unikali picia mocnej kawy i herbaty, które wypłukują z organizmu, a także utrudniają przyswajanie cynku, to z pewnością duże braki nam nie grożą. Jednak zawsze warto bacznie obserwować swój organizm.